فهرست مطالب

لاغری موضعی با مزوتراپی: مزایا و هزینه

 افراد روش‌های مختلفی را برای کاهش وزن به کار می‌بندند اما غالباً اکثر این روش‌ها برای دست‌یابی به نتایج مطلوب، موثر واقع نیستند. حتی اگر افراد مقدار اندکی وزن کم کنند، بدن معمولاً به شکل و فرم مورد نظر در نمی‌آید. چربی‌های موضعی بزرگ‌ترین مشکل و مانع برای لاغری هستند. برای رفع این چربی‌ها، مزوتراپی یک روش عالی است. مزوتراپی یک روش طبیعی و کم تهاجمی است که به طور گسترده‌ای برای درمان سلولیت و رفع چاقی‌های موضعی به کار برده می‌شود و باعث آب شدن چربی‌ها می‌گردد. مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی است که نتایج حاصل از آن کاملاً قابل ملاحظه است.

مزوتراپی چیست؟ 

مزوتراپی در حال حاضر یکی از روش‌های غیرجراحی و دائمی برای لاغری موضعی است. به هر حال، مشخص شده است که بسته به نوع مواد تزریقی می‌توان مزوتراپی را برای درمان برخی دردهای مزمن، ریزش مو (طاسی)، اختلالات استخوانی و مفصلی و پسوریازیس نیز به طور مؤثری به کار برد. اخیراً مشخص شده است که با تزریق برخی مواد می‌توان چربی‌های موضعی را از بین برد و به همین دلیل مزوتراپی برای لاغری، کاهش سلولیت‌ها، خوش‌اندام کردن بدن، رفع چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست صورت به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

مزوتراپی چگونه باعث لاغری می‌شود؟

مزوتراپی یک روش غیرجراحی فوق‌العاده برای درمان سلولیت‌ها و لاغری موضعی است. در این روش از تزریق دوزهای بسیار اندک داروهای مزوتراپی که اثر ضد سلولیتی و چربی سوزی دارند استفاده می‌شود. با تزریق این مواد در مزودرم (لایه میانی پوست)، ترمیم پوست تحریک شده، سلول‌های چربی آب شده و بافت همبند که باعث ایجاد سلولیت هستند تخریب می‌شوند.

مزایا

برخی مزایای مزوتراپی لاغری عبارتند از:

  • مزوتراپی برای لاغری موضعی یک روش غیر جراحی است.
  • این روش بدون درد انجام می‌شود یا با درد بسیار جزئی همراه است.
  • عوارض جانبی کمی دارد.
  • نیاز به بستری شدن ندارد.
  • از منظر هزینه‌های انجام، کل هزینه چندین جلسه انجام مزوتراپی مشابه با لیپوساکشن است.
  • مزوتراپی بهترین روش جایگزین برای روش‌های جراحی است که باعث ایجاد اسکار (جای زخم) و کبودی نمی‌شود و دوران بهبودی و نقاهت پس از آن نیز بسیار کوتاه است.
  • با انجام این فرایند سیستم‌های ایمنی و لنفاوی بدن و همچنین گردش جریان خون بهبود می‌یابد که باعث لاغرتر شدن بدن و بهبود ظاهر پوست می‌شود.
  • با انجام این روش، چربی‌های بدفرم بدن برداشته شده و بدن به شکل طبیعی و سالم خود بازمی‌گردد.
  • لاغری موضعی را می‌توان برای همه انواع پوست‌ها انجام داد البته مزایای انجام این فرایند در گردن، بازوها، صورت، سینه، شکم و ران‌ها مشهودتر است.

کاربردها

مزوتراپی لاغری موضعی را می‌توان در هر قسمت از بدن به طور مؤثر به کار برد. به هر حال، این فرایند بیشتر برای کاهش سلولیت‌ها روی ران‌ها و ساق‌ها، شکم، پهلوها و چانه انجام می‌شود و همچنین این روش به جوانسازی پوست صورت، گردن و دست‌ها نیز کمک می‌کند. تزریق‌های مزوتراپی برای لاغری موضعی اطراف شکم و پهلوها و رفع غبغب و اصلاح ناهمواری‌های باقیمانده پس از لیپوساکشن بسیار مؤثر است.

متقاضیان درمان

مزوتراپی لاغری برای همه افراد که سن آنها بین ۱۸ تا ۷۵ سال است مناسب است. افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار بوده و بین ۲٫۵ تا ۱۲٫۵ کیلوگرم با وزن ایده‌آل خود فاصله دارند و چربی‌های مقاومی در برخی از قسمت‌های بدن خود دارند که با ورزش کردن و رژیم‌های غذایی از بین نمی‌رود می‌توانند از مزایای این فرایند برخوردار شوند. این فرایند برای زنان باردار، مادران شیرده، بیماران چاق یا افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های عروقی یا افراد مبتلا به هر نوع عفونتی مناسب نیست. نکته قابل توجه این که این درمان برای آب‌کردن چربی‌ها به معنای کاهش وزن نیست.

فرایند درمان 

با این که محبوبیت فرایند مزوتراپی به طور روزافزونی در حال افزایش است اما ممکن است با برخی از خطرات احتمالی و عوارض جانبی همراه باشد بنابراین قبل از انجام فرایندهای کاهش سلولیت و لاغری حتماً با یک پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

 در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، برخی مواد در بافت چربی زیرجلدی در ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود. ترکیب مواد تزریقی به ترکیب تهیه شده توسط پزشک بستگی دارد که این ترکیب شامل عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها، مواد مغذی، هورمون‌ها و داروهایی نظیر گشادکننده‌های عروق، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، آگونیست‌های گیرنده بتا و آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود.

برای درمان سلولیت و لاغری، استفاده از دو نوع ماده لسیتین و ایزوپروترنول بسیار متداول هستند. لسیتین ترکیبی است که در صفرا وجود داشته و برای هضم چربی‌ها ضروری است در حالی که ایزوپروترنول یک عامل لیپولیتیک بوده که باعث ایجاد واکنش‌های شیمیایی در بدن برای تجزیه سلول‌های چربی می‌شود. اینکه مزوتراپی دقیقاً چگونه باعث شکست سلول‌های چربی می‌شود هنوز نامشخص است. تحقیقات بالینی کنترل‌شده بیشتری باید انجام شود تا مکانیزم عمل، اثر و ایمنی این روش مشخص شود.

مزوتراپی لاغری

مزوتراپی لاغری یک روش مناسب و مطلوب است. به یاد داشته باشید که مزوتراپی فقط برای لاغری موضعی مناسب بوده و نمی‌توان آن را برای درمان چاقی به کار برد. داروهای تزریق‌شده، گردش جریان خون را در ناحیه تحت درمان افزایش داده و به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کنند. انجام این فرایند زمان‌بر است و نتیجه آن پس از چند هفته مشخص می‌شود. چربی‌های آب‌شده از طریق فرایندهای طبیعی از بدن دفع می‌شوند. با انجام چند جلسه درمانی، نتایج شگفت‌انگیزی حاصل می‌شود.

مزوتراپی برای درمان سلولیت

سلولیت‌ها را نمی‌توان با کنترل رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی از بین برد. مزوتراپی یک روش مناسب برای درمان سلولیت‌ها است. با این روش درناژ لنفاوی بهبود یافته و بافت‌های فیبروتیک سخت شده از بین می‌روند. انجام این فرانید به بهبود گردش خون نیز کمک می‌کند. پس از مدتی، بهبودی به طور مشهودی مشخص می‌شود. همانند مزوتراپی برای درمان بیماری‌های دیگر، درمان سلولیت‌ها نیز باید در چندین جلسه انجام شود تا نتایج مطلوب حاصل شود.

آیا مزوتراپی لاغری با درد همراه است؟

از آنجا که مقادیر کمی از دارو به وسیله سوزن‌های ریز در این فرایند تزریق می‌شوند، انجام آن با درد همراه نیست. بیشتر متقاضیان بیان داشته‌اند که در هنگام انجام این فرایند احساس سوزن سوزنی شدن داشته‌اند. معمولاً انجام این روش ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

چه موقع نتایج حاصل از مزوتراپی لاغری مشهود می‌شود؟

چربی‌های لیپولیز شده و مواد زائد ناشی از سلولیت‌ها از طریق کبد و کلیه‌ها دفع می‌شوند. پس از چند هفته نتایج مشخص و ملموس می‌شود. پس از ۲ تا ۴ هفته بیماران نتایج تغییر شکل در قسمت درمان شده بدن را مشاهده کرده و خواهند دید که ناهمواری‌ها و فرورفتگی‌ها بهبود می‌یابند.

برای دست‌یابی به نتایج مطلوب چند جلسه درمانی نیاز است؟

تعداد جلسات مزوتراپی به شرایط درمان بستگی دارد. مزوتراپی برای درمان سلولیت یا لاغری موضعی و رفع چربی‌های موضعی شامل کاهش وزن زمانی مؤثر است که در چندین جلسه انجام شود. فرایند درمان شامل ۶ تا ۱۰ جلسه می‌شود که به سایز ناحیه تحت درمان و اهداف درمانی بیمار بستگی دارد. در برخی موارد مزوتراپی ممکن است به ۳ تا ۱۵ جلسه درمانی با فواصل دو هفته‌ای نیاز باشد.

عوارض جانبی

از آنجا که مزوتراپی برای لاغری مستقیماً روی ناحیه تحت درمان انجام می‌شود، تصور بر این است که عوارض جانبی آن کاهش یافته و محدود می‌شود. برخی از عوارض جانبی ناشی از انجام فرایند مزوتراپی عبارتند از:

  • واکنش‌های سریع و کند آلرژیک به محلول‌ها و داروهای مزوتراپی
  • لسیتین باعث تورم و التهاب می‌شود.
  • عفونت‌های پوستی
  • پیگمنتاسیون (رنگ گرفتن پوست) در ناحیه تزریق
  • کبودی در محل تزریق
  • ایجاد زخم اسکار در ناحیه تزریق