رفع گودی زیر چشم – علت و درمان گودی زیر چشم

رفع گودی و سیاهی زیر چشم

رفع گودی زیر چشم  بررسی علت های گودی زیر چشم

گودی زیرچشم برای برخی افراد مادرزادی بوده و از همان کودکی نیز جلب توجه میکند. این علت ارثی بوده و در طول عمر ممکن است با کاهش یا افزایش همراه باشد. برخی دیگر پس از افزایش سن و کاهش چربی ذخیره زیر پوست صورت ، چربی ذخیره زیر چشم را نیز از دست میدهند. در شکل زیر چربی طبیعی زیر چشم دیده میشود.

کیسه های زرد رنگ این چربی طبیعی را نشان میدهند.در مبحث پف زیر چشم اشاره شده که برخی افراد باب الا رفتن سن با افزایش این چربی مواجه خواهند شد.

که همه دلایل ارثی وژنتیکی داشته و عوامل ثانویه به تغییرات منفی کمک خواهند نمود.

ناگفته نماند که افزایش سن با کاهش سلول ها و بافت نگهدارنده ی زیر چشم ( بافت همبند) نیز همراه بوده که در درمان گودی زیر چشم به این تغییرات نیز باید توجه شود.

رفع گودی زیر چشم
رفع گودی زیر چشم

 

درخیلی افراد تغییرات هورمونی از جمله بیماری تیروئید ، لاغرشدن، افسردگی ، کم خوابی، مشکلات قلبی یا کلیوی و دلایل دیگر باعث تشدید این گودی خواهند شد. بدیهی است که درمان گودی زیرچشم وابستگی زیادی به کاهش یا درمان این مشکلات یا بیماری ها خواهد داشت.

روش های متعددی برای کاهش یا درمان این مشکل به دنیا معرفی شده اند که هریک دارای مزایا و معایبی هستند. تا کتون هیچ روش بی نقص یا دائمی برای درمان این مشکل ارائه نشده است.

رفع گودی زیر چشم
رفع گودی زیر چشم

 

درمان های معروف گودی زیر چشم :

  1. مزوتراپی
  2. پی آر پی
  3. تزریق چربی
  4. تزریق فیلرها یا همان ژل ها
گودی زیر چشم
رفع گودی زیر چشم

 

موارد ۱ و ۲ یک تورم موقت ایجاد کرده وگرچه ممکن است کمی در افزایش سلول ها و قوام پوست زیر چشم موثر باشند ولی دردراز مدت نتایج خوبی نداشته و بیشتر بیماران ناراضی خواهند بود.

تزریق چربی زیرچشم گرچه تاثیرکوتاه مدتی دارد ولی دردراز مدت نه تنها مناسب نیست بلکه عوارض متعددی از آن دربیمارانم که از این روش توسط سایر همکارانم برایشان استفاده شده مشاهده کرده ام.ازجمله چسبندگی، تورم و قلنبه شدن، ناهمواری و یکدست نبودن وجود چربی در شیار زیرچشم و….

بهترین و مطمئن ترین روش پرکردن گودی زیر چشم استفاده از فیلر مخصوص زیر چشم  میباشد. متاسفانه بیشتر برندها حتی برندهای معروف و مطرح فاقد ژل مناسب زیرچشم بوده و خیلی از پزشک ها دانسته یا نادانسته از ژل های نامناسب برای زیرچشم استفاده میکنند که عوارض برخی از موارد بسیار بدترو شدیدتراز تزریق چربی می باشد.  فعلا تنها برندی که معروف بوده و علاوه بر تاییدیه وزارت بهداشت یک محصول تخصصی برای زیرچشم ارائه نموده برند مطرح تئوسیال TEOSYAL  میباشد . این ژل ساخت سوئیس می باشد که همین امر قیمت آن را کمی گران مینماید. سایر برند ها برخلاف کیفیت یا نام خوبشان فاقد جنین ژلی می باشند. لذا توجه نمایید که فقط از همین نوع وبرند استفاده نمایید. درصورتیکه انواع جدید و مناسبی به بازار ایران معرفی شوند در همین صفحه و همچنین درصفحه های اینستاگرام و تلگرام مطب معرفی خواهند شد.

عکس این محصول را ملاحظه فرمایید : نام کامل این ژل  TEOSYAL  REDENSITY EYES 2  میباشد. بین ۶ تا ۹ ماه دوام داشته و احتمال حساسیت یا تورم غیرعادی بسیار کم می باشد.

گودی زیر چشم
گودی زیر چشم

همانطور که ذکر شد در درمان این گودی چون علاوه بر کاهش چربی طبیعی زیرچشم با کاهش سلول ها و بافت نگهدارنده ی پوست نیز مواجه هستیم بنابراین در افراد میانسال یا پیر بهتر است علاوه بر تزریق فیلر ، از تزریق همزمان مزوتراپی یا پی آر پی نیز بهره برد. تشخیص نوع ، مقدار تزریق یا تعداد جلسات با پزشک شما خواهد بود.

رفع گودی زیر چشم
رفع گودی زیر چشم

 

به روز آوری : مرداد ۹۶

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سوالات شخصی خود را فقط در تلگرام و واتس اپ ارسال نمایید و برای سوالات کلی درمورد مطالب سایت ، در انتهای مطالب از بخش نظرات استفاده نمایید.

مشاوره پزشکی در واتس اپ
کانال تلگرام
مشاوره پزشکی در تلگرام

کاربر گرامی سایت برای انجام مشاوره به نکات زیر توجه فرمایید

ابتدا نوع مشکل و محل آن را همراه با سن خود بفرمایید.
از محل مشکل ،عکس از روبرو و نیمرخ بفرستین. عکس باید بدون لبخند وآرایش و با کیفیت بالا باشد.
ما فقط برای مشکلات زیبایی صورت یا بدن درخدمت شما بوده و برای بیماری های پوست و مو مشاوره و ویزیت نداریم.
در صورتیکه اقدامی توسط پزشک دیگر برای شما انجام شده با خود ایشان مشورت فرمایید.
قبل از مطرح کردن سوالات خود حتما موضوع مورد نظر خود را در سایت مطالعه نمایید . جواب بیشتر سوالات شما از جمله نوع دستگاهها و مواد مصرفی و قیمت ها در سایت وجود دارند .
مشاوره برای عزیزانی است که در تهران زندگی میکنند و شرایط حضور در مطب را دارند .
لطفا مشاوره خود را حداکثر طی یک روز به اتمام برسانید. بعد از آن پیام شما پاک میشود.
درصورت نیاز به مشاوره حضوری با منشی مطب هماهنگ فرمایید.

همه روزه بجز تعطیلات رسمی. صبح ها از 10 تا 14 و عصرها از 16 تا 21

مطالب مرتبط