لب ها بار مهمی در زیبایی صورت به دوش می کشند . بعد از اپیدمی جراحی بینی احتمالا بیشترین استقبال از تغییر و حجم دادن به لب ها می باشد.

نکته ی مهمی که درمورد حجم دادن لب یا سایراجزای صورت یابدن وجود دارد این است که پزشک شما نمی تواند دقیقا آن مدلی را که مورد نظرشماست تحویلتان دهد.بعضی لب ها قابلیت کافی برای اضافه حجم یا مدل خاصی را ندارند. این مهمترین نکته بوده وپس از آن نیز مهارت وتجربه ی پزشک به کمک شما می آید.

چه روشی مناسب است ؟

برای برجسته وبزرگ کردن لب ۳ روش عمده وجود دارد.  ۱- استفاده از ژل  ۲- استفاده از چربی  ۳- استفاده از پروتز

۱- بهترین ،ارزانترین وکم دردسرترین راه برای برجسته کردن لبها استفاده از ژل میباشد.تزریق دربافت لب نیاز به دقت وظرافت دارد.ژل دقیقا همان چیزیست که دارای ظرافت ودقت در تزریق میباشد.برای آگاهی از انواع ژل ومحاسن ومعایب آنها به بخش ژل مراجعه فرمائید.

۲- تزریق چربی درلب امکانپذیربوده ولی ظرافت ژل را نداشته وبه علت سنگینی که به خصوص در لب پائین ایجاد میکند زیاد مناسب نمیباشد.مبحث چربی را ببینید.

۳- پروتز با جراحی سرپائی داخل لب کارگذاشته میشود.در۳ سایز کوچک،متوسط وبزرگ ساخته شده ویک مارک مرغوب ایتالیائی در بازار ایران موجود میباشد.خوبی پروتز در دائمی بودن آن واشکال عمده یکی درموارد عفونت یا تحریک بافتی(که بندرت اتفاق می افتند) بوده که باید پروتز تخلیه شود.دوم اینکه ممکنست ازسایز پروتزی که انتخاب نموده اید راضی نباشید ونیاز به تعویض پروتز باشد.

نکات مهمی که درتزریق لب باید به آنها توجه کرد :

۱- پس از تزریق برای چند ساعت تا چندروزلب دچار تورم ناشی ازبرانگیختن سیستم ایمنی بدن خواهد شد.علاوه براین خونریزی مویرگی داخل لب نیز رخ داده وبرشدت تورم می افزاید.برای کاستن از آن باید ازکمپرس مکرر یخ به همراه داروهای تجویز شده استفاده نمود.مصرف داروها را جدی بگیرید.چنانچه تورم وسفتی شدید  یاعفونتی رخ دهد، هفته ها درمان با هزینه بالادرانتظارشماست.

۲- حجمی که بلافاصله پس ازتزریق خواهید دید،کاذب بوده وناشی از حجم ژل تزریقی به اضافه تورم یاد شده وخون خواهد بود.حجم کاذب ممکنست به اندازه ی خود ژل باشد.بنابراین پس از یکهفته که تورم کم شد،شکل وحجم واقعی لب را خواهید دید.نکته ای که تقریبا همه را به اشتباه می اندازد همین مورد است.اگر چنددقیقه پس ازتزریق از حجم ایجاد شده خوشتان آمد،درواقع مقدارژل تزریقی ناکافی بوده وپس ازفروکش نمودن تورم، ازباقیمانده کارراضی نخواهید بود.درواقع مقداری مناسب است که پس ازتزریق حس کنید،ژل زیادی برایتان تزریق شده،پس از۲ هفته تازه راضی خواهید شد.!!!!

۳- مراقبت پس ازژل شامل : دوری از نوشیدن مایعات داغ تا ۳ روز برای جلوگیری ازافزایش تورم می باشد.البته توجه نمایید که استفاده زیاد وطولانی مدت از مایعات داغ باعث کم شدن دوام وعمرژل خواهد شد. بهتراست ازسیگارنیزدوری کرد.یاازفیلترسیگاراستفاده کنید.

۴- ازدست کاری ژل جداً خودداری کنید.چنانچه حس می کنید ژل نیازبه کمی ماساژ یا فشار دارد،آنرا به پزشک خود بسپارید.

۵- با توجه به تفاوت زیاد بین شکل لب درافراد مختلف،بدیهی است که شاید نتوان لب شمارابه شکل دلخواه تزریق نمود.باید زمینه مناسبی وجود داشته باشد تا لب شما به میل شما تغییر کند. پیش از تزریق با پزشک ،خواسته خود را مطرح کنید وبه یک توافق دوطرفه برسید.پس از تزریق اصلاح مجدد شکل لب بسیاردشوار وگاه ناممکن می باشد.

ژل لب و چانه :

 

 

نکته خیلی مهم :

فیلر چیست؟ اخیرا متاسفانه استفاده از کلمه ی فیلر خیلی رواج پیدا کرده است. فیلرچیست؟ ایا واقعا وجود خارجی دارد؟ FILLER  درزبان انگلیسی به هرچیزی که پرکننده باشد گفته میشود. خمیر، چسب، گل ، و… انواع فیلر هستند. برای بدن انسان هم هرماده ای که بتوان برای پرکردن گودی های پوست یا حجم دادن به برخی اعضا استفاده کرد فیلر گفته  میشود. ژل ،چربی، پروتئین ، کلاژن ، نخ و…. همه فیلر هستند. فیلر نه یک ماده ی خاص هست نه یک برند یا مارک . متاسفانه امروزه  برای جلب مشتری ازهرروش درست و نادرستی استفاده میشود. برخی بیماران من سوال میکنند که به آنها پیشنهاد تزریق فیلر داده شده، آیا خوب هست یا خیر؟!!!! درتوجیه خوب بودن فیلر هم گفته شده که ژل سفت و برجسته می شود ولی فیلر نه… واقعا بیان این کلمات خجالت آور هست. مثل کلمه ی مسکن که برای هر دارویی که درد را از بین میبرد استفاده میشود. بعد تصور کنید که به شما بگویند برای سردرد باید مسکن بخورید نه ژلوفن !!! یعنی ژلوفن مسکن نیست. بعد اگربپرسید که خب مسکن چی هست بگویند مسکن یک قرصی هست که فقط ما داریم، قرصهای استامینوفن و ژلوفن و… مسکن نیستند. پیشنهاد میکنم هرکس به شما پیشنهاد تزریق فیلر داد بگویید جلد آن فیلر را به شما نشان دهد که روی آن نوشته شده FILLER . یعنی به جای نام آن ماده نام فیلر باشد. مطمئن باشید اگر همه ی دنیا را بگردید چنین چیزی پیدا نخواهید کرد.

 

 

 

DSC00886 photo_2015-12-15_11-45-15

DSC03900 DSC00903

DSC08368DSC00883

IMG_0959 IMG_0965

IMG_1149photo_2016-08-30_20-35-56

به روز آوری : اردیبهشت ۹۶

 

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • دوستانی از بندعباس
    ۲۵/۱۰/۱۳۹۴ ۲۱:۱۲

    سلام اقای دکتر من و دوستانم وب سایت زیبا و کامل شما را مطالعه کردیم

    تقریبا 5 ساعته داریم مطالب سایت را میخونیم بسیار جامع و روان توضیح داده اید و هر یک از ما جواب سوالاتمان را گرفتیم

    ما در بند عباس زندگی میکنیم و سعادت دیدار شما را نداریم ، ولی همگی از شما  و  وب سایت خوبتون متشکریم .

    خدارو شکر که دکتر های بروز مثل شما را در ایران داریم . ایشالا همیشه موفق باشید

    پاسخ
    • Dr-Andalibi
      رضا عندلیبی
      ۲۸/۱۰/۱۳۹۴ ۲۱:۰۱

      بسیار سپاسگزارم از ابراز لطف شما….امیدوارم لایق این محبت شما باشم…باعث افتخار منه که 5 ساعت از وقت عزیز شما برای مطالعه ی مطالب سایت صرف شده…به آرزوی دیدار…

      پاسخ
  • مریم زرنوشه
    ۰۵/۰۳/۱۴۰۱ ۱۸:۲۲

    سلام . واقعا من ندیدم دکتری که انقدر مسوول باشه بخدا. گاهی ممکنه مامریضهاخوشمون نیادولی به نفعمون باشه. واقهامطالبتون عالی بود و بعداز برگشتن ازسفرم قطعا ژل لبمو میخوام بیام خدمت شما آقای دکتربزرگوار.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سوالات شخصی خود را فقط در تلگرام و واتس اپ ارسال نمایید و برای سوالات کلی درمورد مطالب سایت ، در انتهای مطالب از بخش نظرات استفاده نمایید.

مشاوره پزشکی در واتس اپ
کانال تلگرام
مشاوره پزشکی در تلگرام

کاربر گرامی سایت برای انجام مشاوره به نکات زیر توجه فرمایید

ابتدا نوع مشکل و محل آن را همراه با سن خود بفرمایید.
از محل مشکل ،عکس از روبرو و نیمرخ بفرستین. عکس باید بدون لبخند وآرایش و با کیفیت بالا باشد.
ما فقط برای مشکلات زیبایی صورت یا بدن درخدمت شما بوده و برای بیماری های پوست و مو مشاوره و ویزیت نداریم.
در صورتیکه اقدامی توسط پزشک دیگر برای شما انجام شده با خود ایشان مشورت فرمایید.
قبل از مطرح کردن سوالات خود حتما موضوع مورد نظر خود را در سایت مطالعه نمایید . جواب بیشتر سوالات شما از جمله نوع دستگاهها و مواد مصرفی و قیمت ها در سایت وجود دارند .
مشاوره برای عزیزانی است که در تهران زندگی میکنند و شرایط حضور در مطب را دارند .
لطفا مشاوره خود را حداکثر طی یک روز به اتمام برسانید. بعد از آن پیام شما پاک میشود.
درصورت نیاز به مشاوره حضوری با منشی مطب هماهنگ فرمایید.

همه روزه بجز تعطیلات رسمی. صبح ها از 10 تا 14 و عصرها از 16 تا 21

مطالب مرتبط