انواع لکهای پوستی :

یک جمله را آویزه ی گوش خود نمایید… لک های پوستی هیچ ارتباطی با کبد ندارند….متاسفانه این جمله بارها وبارها مورد سئوال قرار میگیرد یا توسط برخی پزشکان وخصوصاً افرادی که کار پزشکی گیاهی یا سنتی انجام می شود به بیماران گفته می شود…خیالتان آسوده باشد…دنبال دلایل دیگری بگردید !

 

کک ومک   یا FRECKLE  :

کک و مک ، لکه های قهوه ای کم رنگ کوچک به اندازه 1 تا 2میلی متر است و در اوایل زندگی ظاهر میشود.  کک و مک تبدیل به خال نمی شود.رنگ کک و مک ها متفاوت است آنها ممکن است قرمز، زرد، برنزه، قهوه ای روشن و یا سیاه باشند. اما همیشه از رنگ پوست اطراف خود تیره ترند چرا که آنها در نتیجه باقیماندن رنگدانه های تیره به نام ملانین ایجاد می گردند.(برای درک بهتربه بخش ساختمان پوست مراجعه نمائید) کک و مک نتیجه توزیع ناموزون و نامتوازن رنگدانه ملانین در پوست می باشد. به عبارت دیگرناشی از ته نشین شدن نامتعارف ملانین در یک نقطه از پوست میباشد.

 

درابتدا تعداد ان کم است ولی به مرور زمان و درصورتیکه شخص مبتلا به پزشک مراجعه نکند یا راه های پیشگیری را رعایت نکند، تعداد آن بتدریج زیاد میشود ، در بروز کک ومک عوامل ژنتیکی یا سرشتی کاملا دخیل است ولی عوامل محیط خصوصا نور آفتاب در بروز و تشدید آن کاملا اثر دارد ، عوامل هورمونی هم در بروز آن نقش دارد مثلا بعضی خانم هایی که باردار میشوند یا افرادی که به سن بلوغ میرسند افزایش تعداد کک ومک را کاملا حس میکنند ، در مواردی هم استرس و تنش های عصبی باعث تشدید کک ومک در افراد مستعد میشود.

 

کک و مک ها دو گونه اساسی دارند : Ephelide و Lentigine

1-    Ephelides : لکه هایی صاف و بدون برجستگی به رنگ قرمز یا قهوه ای روشن و نوعا در طی ماههای آفتابی ظاهر و در زمستان ناپدید می شوند و بیشتر در افرادی با پوستهای روشن و در خانواده هایی با زمینه ارثی دیده می شود. استفاده مرتب از کرمهای ضدآفتاب در زمانی که در معرض تابش آفتاب هستید به جلوگیری از ظهور این نوع کک و مک کمک فراوانی می کند. در کودکان ممکن است لکه های برنزه کوچک، قهوه ای و یا سیاه ایجاد شوند و در فصل زمستان هم ناپدید نمی شوند. اگر چه این نوع کک و مک معمولا یک نوع از سندروم ژنتیکی پوست می باشد اما غالبا این لکه ها بدون اهمیت هستند.

 

2–    Lentigines : یا لکه های کبدی از این نوع هستند و هیچ ربطی به بالا رفتن سن و پیری ندارند و بیشتر در افرادی با آمادگی های ژنتیکی ظاهر می شوند. البته اصطلاح لکه های کبدی کاملا اشتباه است چرا که هیچگونه ارتباطی بین این لکه ها و کبد وجود ندارد و عموما در افراد پیرتری که بدون استفاده از کرمهای ضدآفتاب در معرض تابش خورشید قرار می گیرند بیشتر ظاهر میشوند.پشت دست بعضی از افراد مسن به صورت لکهایی به اندازه یک عدس یا کمی بیشتر یا کمتردیده میشوند.درصورت هم به شکل یک لکه گرد وکوچک وبابرجستگی مختصردیده می شود.

 

افزایش کک و مک  :

نور خورشید و تابشهای برنزه کننده اشعه (UV) ماوراءبنفش را منتشر می کنند. پس از این که شما در معرض تابش نور خورشید قرار گرفتید پوست شما ضخیم شده و رنگدانه ملانین در سلولهای تولید کننده رنگ (ملانولیت ها) به حداکثر میزان خود شروع به تولید رنگ می کنند. افراد با پوست تیره از افراد روشن و بور نسبت به تابش خورشید حساس تر هستند. البته افراد با پوست تیره کاملا هم در برابر اثرات خورشید مقاوم نیستند و حتی می توانند با تماس های طولانی آفتاب سوخته هم شوند.

 

پیشگیری از کک و مک  :

هر کس آمادگی ژنتیکی برای ایجاد کک و مک را دارد باید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده نماید و حتی الامکان زمان قرارگرفتن در معرض تابش اشعه های خورشید را بکاهد.

 

کک و مک چطور درمان می شود؟

جهت درمان کک و مک هایی که از قبل روی پوست ایجاد شده اند چند راه وجود دارد:

1- استفاده از کرمهای سفیدکننده و ضد لک : ارزان ترین راه و راحتترین راه برای رفع این عارضه می باشد .هرچند که جوابدهی قابل اطمینان نداشته وباید مدت طولانی استفاده شود.

2- لایه برداری : به روشهای مختلف شیمیائی وفیزیکی انجام می شود. ازکرمها : ترتینوئین ، ازمحلولها : پیلینگ بااسیدهای میوه (AHA ) ،از دستگاهها : میکرودرم ابریژن. استفاده از این روشها هم نیاز به صبروتحمل دارد.

3- کرایو:یک نوع انجماد ملایم و خفیف با نیتروژن مایع که می تواند برای درمان کک و مک استفاده شود. به اصطلاح عامه مردم، فریزکردن هم گفته میشود.

4- درمان لیزری: چند نوع لیزر، مخصوصا لیزرهایی که نور سبز تولید می کنند می توانند کک و مک ها را بطور موثر و مطمئن روشن تر و یا از بین ببرند. این روش نیز مانند روش انجماد یک روش ساده و مطمئن با درصد موفقیت بالا و کمترین درصد ریسک در ایجاد زخم می باشد.

 

لکه های حاملگی   : (CLOASMA…MELASMA )

به آنها لکه هورمونی هم میگویند .این لکه ها ابتدا بصورت قهوه ای کم رنگ ( بزرگتر از کک ومک ) ظاهر میشود و بتدریج اندازه ان بزرگتر و رنگ آن تیره تر میشود و در موارد شدید مناطق وسیعی از صورت ( مثلا گونه ها یا بینی یا پیشانی ) را درگیر میکند . همانند کک ومک سه عامل : 1- ژنتیک ، 2- هورمون ، 3-  نور آفتاب در بروز و تشدید آن دخیل است ولی بر خلاف کک ومک در ملاسما نقش عوامل هورمونی بارزتر واشکارتر است ، مثلا دیده شده فردی که اصلا دچار این لک نبوده بعد از ازدواج و استفاده از قرص های ضد بارداری یا هنگام بارداری مبتلا به این لکه ها میشود و بعد از ان اگر فرد مصرف قرص را ادامه دهد یا درمعرض نور آفتاب قرار گیرد شدت و وسعت این لکه ها بیشتر و بیشتر میشود . لکه های بارداری بصورت لکه های تیره و قهوه ای روی گونه هایا پیشانی و اطراف چشمها دیده می شوند این ضایعات بتدریج ایجاد شده و قرینه هستند.

بروز لکه های حاملگی بیشتر در نیمه دوم بارداری شروع می شود اما گاه دربانوانی که از قرص های ضد حاملگی استفاده میکنند نیز دیده می شود که بستگی مستقیم به مدت زمان مصرف دارو و نوع دارو ( حاوی استروژن و پروژسترون ) دارد.

 

لکه های حاملگی معمولا بطور کامل در عرض یک سال بعد از زایمان ناپدید می شوند اگر چه ممکن است بعد از ده سال نیز باقی بمانند. لکه های ناشی از مصرف قرص های ضد حاملگی مدت بیشتری می مانند. درمان هر چه سریعتر شروع شود نتیجه بهتری میتوان گرفت و نباید به امید بهبودی خودبخودی درمان را به تاخیر انداخت .

علاوه بر این، نوک پستان، کک مک یا خال، محل زخم ها، پوست دور ناحیه تناسلی، و نواحی از پوست که در معرض اصطکاک قرار دارند (نظیر زیر بغل و کشاله ران) در زمان حاملگی تیره تر یا اصطلاحاً هیپرپیگمانته (HYPER PIGMENTED) می شوند.

تمام این تغییرات ناشی از افزایش موقتی (و بی ضرر) تولید ملانین در بدن استتیرگی پوست ظرف چند ماه پس از حاملگی از بین می رود، هر چند در بعضی از زنان این تغییرات رنگدانه هیچگاه کاملاً برطرف نمی شوند.

 

خطوط تیره روی شکم :

این خط که “خط سیاه” یا Linea Nigra خوانده می شود در واقع همان “خط سفید” یا Linea Alba است که بطور طبیعی از بالای شکم تا قسمت پایینی شکم و استخوان عانه ادامه دارد و در حالت طبیعی به رنگ پوست بوده و دیده نمی شود. افزایش تولید ملانین باعث سبب تیره شدن این خط می شود. این خط نیز در بیشتر موارد چند ماه پس از زایمان رنگ قبلی خود را باز می یابد.

 

جلوگیری از تیرگی پوست در زمان حاملگی :

دوری از آفتاب:

این نکته بسیار مهم است زیر قرار گرفتن در معرض آفتاب تغییرات رنگدانه ها را تشدید می کند. سعی کنید از یک ضد آفتاب با طیف وسیع که در مقابل هر دو نوع اشعه های UVA و UVB محافظت ایجاد می کند و SPF آن ۳۰ یا بیشتر باشد بصورت روزانه استفاده کنید. (SPF  خصوصیتی از کرم های ضد آفتاب است که قدرت آنها را در محافظت از پوست در مقابل اشعه نشان می دهد.) فراموش نکنید که برای خانمهای باردارضدآفتابهای مخصوصی وجود دارد که باید ازآنها استفاده کرد.

اگر بیرون می روید علاوه بر ضد آفتاب از کلاه لبه دار هم استفاده کنید. همچنین سعی کنید مدت قرار گرفتن در معرض نور آفتاب را بویژه بین ساعت ۱۰ صبح و 4 بعد از ظهر کاهش دهید.

از کرم ها و تمیز کننده های پوستی ملایم استفاده کنید. از بکار بردن کرم هایی که پوستتان را تحریک می کنند خودداری کنید زیرا باعث بدتر شدن تیرگی می شوند.

 

بعد از زایمان :

بعد از زایمان هم به محافظت پوست خود از نور آفتاب ادامه دهید. در بیشتر موارد، تیرگی های بوجود آمده به آهستگی و بدون هیچگونه درمانی برطرف می شوند. اما باید توجه داشت که در تعداد کمی از زنان، داروهای ضد بارداری که حاوی استروژن هستند (نظیر قرص های ضد حاملگی) می توانند سبب ایجاد کلوآسما شوند. در صورتیکه تیرگی پوست در حد ناراحت کننده باشد بهتر است روش دیگری برای جلوگیری از بارداری بکار رود.

اگر بعد از گذشت چند ماه از زایمان، لکه های تیره همچنان وجود داشته باشند می توان از کرم های روشن کننده پوست  استفاده کرد. اگر شیرده هستید،داروی شما با یک خانم معمولی تفاوت دارد.البته نباید انتظار داشته باشید بسرعت نتیجه بگیرید. درمان ممکن است چندین ماه طول بکشد. (در بعضی موارد نادر، متخصصین پوست برای از بین بردن لکه ها از لیزر استفاده می کنند ولی این درمان قدم اول نیست.) درمان هر چه باشد، محافظت در مقابل اشعه خورشید در طول درمان و بعد از آن نکته ای حیاتی است که باید به آن توجه داشت.

 

لکه های جای جوش :

بعضی از افراد مبتلا به اکنه یا جوش دچار لکه های بعد از بهبود ی جوش میشوند بطوریکه فرد ابتدا دچار جوش های قرمز یا چرکی میشود و بمرور زمان وقتی جوش ها خشک میشود لک قهوه ای یا بعضا لک قرمز به جای میگذارد ، خصوصا اگر فرد جوش خود را دستکاری کند احتمال لک قهوه ای یا لک تیره بعد از جوش زیاد میشود ، در بسیاری از این افراد این حالت یعنی گذاشتن لک بعد از جوش یک زمینه یا استعداد ارثی هم دخیل است خصوصا در مورد لکه های قرمز بعد از جوش این علت یعنی زمینه ژنتیکی مهمتر است چرا که دیده شده افرادی بدون انکه جوش را دستکاری کنند دچار اسکارها ولکه های قرمز ( وگاها لکه قهوه ای ) بعد از بهبودی جوش میشوند ، در ضمن نوع جوش هم در گذاشتن لک اثر دارد مثلا جوش های عمیق و کیستی و چرکی احتمال بیشتری برای گذاشتن لک دارند ، دوام و مدت جوش هم در ایجاد لک بعد از جوش موثر است مثلا کسی که جوش های صورت خود را درمان نمی کند ( عدم مراجعه به پزشک ) و جوش ها بمدت طولانی باقی می مانند و احتمال لک زیاد میشود خصوصا اگر شخص در معرض نور آفتاب قرار گیرد این مورد بیشتر رخ میدهد .

پس عوامل متعددی در ایجاد لک بعد از جوش دخیل است و دریک فرد ممکن است یک یا چند علت از عوامل ذکر شده در بروز لک بعد از جوش دخیل باشد.

 

لکه های بعد از زخم یا التهاب پوست :

بعضی از بیماری های پوستی که بصورت التهاب های پوستی و لکه های قرمز یا قهوه ای خارش دار اغاز میشوند با مرور زمان بعد از فروکش کردن التهاب پوست لکه های قهوه ای بر جای میگذارد یا کسانیکه دچار یک زخم در پوست میشوند بعد از بهبودی التهاب یا زخم پوستی دچار لکه های قهوه ای تیره نامنظم میشوند .

همه لکه ها تیره و قهوه ای یا مشکی نیستند در بعضی از موارد شخص دچار لکه های روش ( کم رنگ تر و روش تر از رنگ پوست خود ) پوستی میشود این لکه میتواند کوچک در حد میلی متر تا بزرگ در حد سانتی متر باشد و در صورت ویا بدن باشد . 4 نوع معروف و شایعتر از این لکه های روش و حتی سفید شامل  :

 

اگزمای آفتابی :  TINEA  ALBA

بصورت لکه های روشن کمی خشک یا کمی پوسته دار در صورت کودکان یا نوجوانانی که پوست خشک دارند وزمانی که درمعرض افتاب قرار میگیرند بیشتر احتمال دارد این  لکه ها ظاهر و بروز پیدا میکند بیشتر در صورت والبته گاها در تنه و اندام هم دیده میشود وگاها تشخیص آن از برص یا پیسی و قارچ سطحی مشکل است

 

قارچ های رنگی پوست : TINEA VERSI COLOR

که در بعضی مواقع بسیار شبیه آلبا یا اگزمای آفتابی میشود . بیشتر در تنه وگردن و اندام فوقانی  دیده میشود. درهر سنی ممکن است بروز کند. در اغلب موارد بصورت لکه های قهوه ای  کم رنگ تا پرنگ ، در اندازه های مختلف  ظاهر میشود ولی در بعضی مواقع بصورت لکه های کم رنگ و حتی سفید شبیه آلبا ظاهر میشود ، در بعضی افراد هم هر دو نوع ضایعه روشن وقهوه ای در نقاط مختلف تنه وگردن وحتی صورت دیده میشود

 

برص یا پیسی : VITILIGO

بیماری ترسناک از نظر بسیاری از مردم چرا که صعب العلاج و سخت و درمان است و بمرور زمان هم ممکن است بیشتر و وسیع تر و گسترده تر شود چرا که زمینه وعلت ارثی و ژنتیکی دارد ، در هر سنی امکان بروز ان وجود دارد و لکه های ان کاملا روش تر از پوست و برنگ سفید ( گاها مثل کاغذ سفید ) است و در مواردی تشخیص ان از دو مورد فوق سخت است.

 

نووس یا لکه های مادرزادی پوست : NEVUS

همیشه لکه های مادرزدای تیره و قهوه ای نیستند گاها روش تر از پوست و گاها کاملا شبیه برص یا پیسی میشوند و در طفولیت در تنه وگاها صورت بروز میکند و البته نکته مثبت و خوشایند ان اینست که مثل برص پیشرفت نمیکند .

34 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام خدمت جناب دکتر  محترم برای درمان لک های قهوه‌ای به جا مانده از التهاب پوستی چه کنم راهنماییم  کنید  به همه جا رفتم

    پاسخ
    • Dr-Andalibi
      رضا عندلیبی
      ۲۴/۰۹/۱۳۹۴ ۱۳:۲۴

      سلام…باید از نزدیک معاینه بشین یا عکس با کیفیت از محلی که مشکل داره با تلگرام ارسال کنید تا جواب بدم…شماره تلفن : 09123871747

       

      پاسخ
  • سلام خدمت دکتر

    ببخشید که وقت گرانبهاتون رو میگیرم ،

    روی بدن من یسری لکه به وجود اومده که تقریبا همرنگ پوستم هست ولی وقتی چیزی روشون کشیده بشه یک لایه از پوست برداشته میشه و لکه سفید رنگی باقی میمونه

    میخواستم بدونم این لکه ها ناشی از چی هستن و ایا جای نگرانی دارن ؟

    باتشکر

    پاسخ
    • Dr-Andalibi
      دکتر عندلیبی
      ۲۱/۰۵/۱۳۹۶ ۱۷:۳۴

      سلام. عزیزم من چند جای مختلف در سایت اشاره کردم که اینجا سوالهای شخصی مطرح نفرمایید. برای امور شخصی با تلگرام درتماس باشین.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید

     

    حدود دو سال است که روی مچ پا از روی پا یک لک قهوایی زده و الان بزرگتر شده است دکتر هم رفتم آمپول بتامتازون زدم اما بی فایده است باید چیکار کنم می ترسم خیلی 

    پاسخ
  • سلام. متاسفانه لک ها هم مانند خیلی دیگر از خصلت های ارثی به نسل بعد منتقل می شوند. البته چون من نمیدونم نوع لک چی هست نمیتونم نظری بدم .ولی اگر از همون لک باشه بله به بچه هم منتقل شده. شاید بشه با لیزر درمان بشن.

    پاسخ
  • محمد مرندی
    ۲۳/۰۲/۱۳۹۷ ۱۲:۲۶

    جناب آقای دکتر : باسلام وتشکرفراوان  : علاج یا کم کردن برص یا پیسی چیست  ؟ سپاس

    پاسخ
    • سلام و سپاس. درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده ولی سلول درمانی و گاهی نوردرمانی همراه با دارو کم و زیاد بهبودی به همراه دارند. برای برخی موارد هم تحریک پوست با دستگاه پلکسر موثر هست.

      پاسخ
  • سلام و خسته نباشید. اقای دکتر، ایا وجود قارچ پوستی قهوه ای در مادر تاثیری بر روی جنین دارد?یا احتمال انقال ب جنین هست??با تشکر

    پاسخ
    • سلام. من برای بیماری مشاوره نمیدم عزیزم. ولی محض اطلاع شما عرض کنم که اگه مشکل فقط قارچ باشه ،خیربه جنین منتقل نمیشه.البته بعداز تولد اگر بهداشت شخصی مادر رعایت نشه ممکنه منتقل بشه.

      پاسخ
  • سلام من لکه های تیره به صورت قرینه درتمام بدن دارم اماصورتم خیلی ازاردهنده است ایاراه درمام دارد

    پاسخ
  • سلام کم تر از یک هفته ای میشه که تعدادی لک قهوه ای بدون برجستگی روی بدنم بجز صورت زده شده بود که برام نگران کننده بود به پزشک مراجعه کردم و پماد ضد قارچ داد الان اون لکه ها تبدیل به جوش و دچار خارش شده این برای چیه ؟دوباره به پزشک باید مراجعه کنم؟

    پاسخ
    • سلام. دوست گرامی من برای بیماری پوستی مشاوره نمیدم. توضیحات شما هم ناکافی هستن. باید بوسیله ی یک متخصص پوست ویزیت بشین. از راه دور نمیشه تشخیص یا درمان کرد.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید.من خیلی اتفاقی متوجه شدم که دوتا لک روی گونه هامن اوایل خیییلی کمرنگ بودن جوری که هیچکس متوجه نمیشد فقط خودم که دقت میکردم متوجه میشدم ولی الان پررنگ شدن حالت قهوه ایه روشن.هرجایی مطلبی درموردشون میخونم مربوط به بارداریه این مدل لکه ها ولی من مجرد هستم.البته یه مدت بخاطر کیست چند ساله پیش قرص ال دی مصرف میکردم.دلیله این لکه ها چی میتونه باشه و راه حل چیه؟

    پاسخ
  • سارا رهنوردی
    ۲۵/۰۳/۱۳۹۸ ۱۹:۲۶

    سلام من حدود ۲۲ سال است که لکه قرمز پوستی دارم همراه خارش دکتر برام داکسی سایکلین داد همراه پماد نیترونیدازول هیچ فرقی نمیکنه؟ ترخدا مرا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید خانم ۲۳ هستم چند روز هست که توی صورتم احساس خارش دارم و یه لکه سفید پشت یک ابروم زده که با نور و دقت زیاد مشخصه.دکتر پوست رفتم گفتند چیزی نیست اما نگرانم پیسی باشه لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
  • سلام من حدودا دو ماه پیش لیزر موهای زائد انجام دادم  و روی پوستم پر از لکه های قهوه ای شده باید چیکار کنم ؟ میشه با لیزر از بین بردشون ؟

    پاسخ
  • سلام آقای دکتر، حدودا یک ماه پیش روی ساق دستم سه لکه که رنگشان به کبودی میزد البته کمی ملیل ب قهوه ای بود ظاهر شد که نه درد داشت و نه برجسته بود، بعد از سه روز خود ب خود محو شد ، حالا باز مجددا از همان نقطه فقط اینبار یک لکه ظاهر شده ، دلیل ظاهر شدن این لکه ها چیه؟ آیا پیگیری کنم؟

    پاسخ
  • سلام آقای دکتر من حدود یک هفته هست که یک لکه ی صورتی رنگ تقریبا سه سانتی روی صورتم به صورت اتفاقی پیدا شده.میشه خواهش کنم راهنماییم کنید چی می‌تونه باشه؟

    پاسخ
  • سلام اقای دکتر ،جناب شما واسه بیماری مشاوره نمیدین پس چرا گفتین سوال بپرسین

    پاسخ
    • برای انجام مشاوره به نکات زیر بادقت توجه فرمایید.
      1- نوع مشکل و محل آن را همراه با سن خود بفرمایید.
      2- ازمحل مشکل ،عکس از روبرو و نیمرخ بفرستین. عکس باید بدون لبخند وآرایش و با کیفیت بالا باشد.
      3- ما فقط برای مشکلات زیبایی صورت یا بدن درخدمت شما بوده و برای بیماری های پوست ومو مشاوره و ویزیت نداریم.
      4- درصورتیکه اقدامی توسط یک پزشک دیگر برای شما انجام شده باخود ایشان مشورت فرمایید.
      5- قبل از مطرح کردن سوالات خود حتما موضوع را درسایت ما به این آدرس مطالعه کنید. جواب بیشتر سوالات شما از جمله نوع دستگاهها و مواد مصرفی و قیمت های مورد نظر شما در سایت وجود دارند .
      6- مشاوره برای عزیزانی است که درتهران زندگی میکنند یا شرایط حضور درتهران را دارند .
      7- لطفا این مشاوره را حداکثر طی یک روز به اتمام برسانید. بعداز آن پیام شما پاک میشود.
      8- درصورت نیاز به مشاوره حضوری با منشی مطب هماهنگ فرمایید.
      کاربر گرامی ، برای بالابردن رفاه شما و احترام به وقت عزیزتان، هم اکنون از طریق نرم افزار Telegram و Whatsapp با شماره موبایل ۰۹۱۲۳۸۷۱۷۴۷ جهت مشاوره ی غیرحضوری درخدمتتان هستیم.

      پاسخ
  • امیر حسین مختاری
    ۲۸/۰۶/۱۴۰۱ ۲۲:۵۲

    سلام اقا دکتر
    راستش در ناحیه گردن لک قهوه ای هست که در روی ان مو رشد میکند میخواستم بدونم درمان دارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سوالات شخصی خود را فقط در تلگرام و واتس اپ ارسال نمایید و برای سوالات کلی درمورد مطالب سایت ، در انتهای مطالب از بخش نظرات استفاده نمایید.

مشاوره پزشکی در واتس اپ
کانال تلگرام
مشاوره پزشکی در تلگرام

کاربر گرامی سایت برای انجام مشاوره به نکات زیر توجه فرمایید

ابتدا نوع مشکل و محل آن را همراه با سن خود بفرمایید.
از محل مشکل ،عکس از روبرو و نیمرخ بفرستین. عکس باید بدون لبخند وآرایش و با کیفیت بالا باشد.
ما فقط برای مشکلات زیبایی صورت یا بدن درخدمت شما بوده و برای بیماری های پوست و مو مشاوره و ویزیت نداریم.
در صورتیکه اقدامی توسط پزشک دیگر برای شما انجام شده با خود ایشان مشورت فرمایید.
قبل از مطرح کردن سوالات خود حتما موضوع مورد نظر خود را در سایت مطالعه نمایید . جواب بیشتر سوالات شما از جمله نوع دستگاهها و مواد مصرفی و قیمت ها در سایت وجود دارند .
مشاوره برای عزیزانی است که در تهران زندگی میکنند و شرایط حضور در مطب را دارند .
لطفا مشاوره خود را حداکثر طی یک روز به اتمام برسانید. بعد از آن پیام شما پاک میشود.
درصورت نیاز به مشاوره حضوری با منشی مطب هماهنگ فرمایید.

همه روزه بجز تعطیلات رسمی. صبح ها از 10 تا 14 و عصرها از 16 تا 21

مطالب مرتبط